Bra önskning från i torsdags!

I torsdags när jag spelade på Balkongen uppstod en rolig situation kring två tjejer som ville önska låtar. Historien innehåller två olika trevliga, vanliga, glada tjejer som egentligen är ganska lika men visade sig ha helt olika koll på musik. Det hela gick till ungefär så här:

Första tjejen stegar fram mot mig när jag står och mixar och börjar fråga om låtar.

Tjej1: Hej… Jag har önskat en låt av dig förut, och den gången fick jag den inte.
Jag (snäll som jag är): Prova igen då! Du kanske har bättre lycka den här gången.
Tjej1: Har du Commander med Kelly Rowland?
Jag: Nej, tyvärr.
Tjej1: Va..? Hur kan du inte ha den?
Jag: Jag skaffar bara musik som jag tycker är bra och som jag kan tänka mig att spela.
Tjej1: Har du I Gotta Feeling med Black Eyed Peas då..?
Jag: Nej, tyvärr inte den heller.
Tjej1: Nehe, okej då…

Tjej1 går därifrån och bakom henne står Tjej2 som verkar ha lyssnat på samtalet. Hon kliver fram och försöker:

Tjej2: Fungerar det så att du bara spelar önskningar om du gillar låten som man önskar?
Jag: Ja, precis!
Tjej2: Ja, men då vill jag höra Work med Gang Starr!

20 sekunder senare låter det så här genom högtalarna:

[YouTube=http://www.youtube.com/watch?v=GSszWXkDHa8]

3 svar to “Bra önskning från i torsdags!”

  1. What?! Sjukaste jag har hört typ, haha. En sån ska man fan gifta sig med 🙂

  2. Blir nästan lite sugen på att gifta mig med mig själv efter den fantastiska önskningen. Laddar redan inför en brutalt bra önskning den 12 augusti.

  3. […] skriver bloggarna om The Black Eyed PeasBra önskning från i torsdags!Stråket! Låttexten till I Gotta Feeling av The Black Eyed Peas:I gotta feeling that tonight’s […]

Kommentera

