Kommer ni ihåg CD-Rs?

Förut spelade jag alltid brända cd-skivor som komplement till vinyl, men sen jag skaffade Serato för 3-4 år sedan så har jag bara spelat cds en handfull gånger. Just nu är de alltså mest i vägen De måste bort! Men att kasta flera års musiksamlande är rent utav hjärtdött, så jag måste spara de i alla fall. Och lösningen blev en mjukt case. Då blir jag i alla fall av med den stora plåtlådan. Om man dessutom kan göra sorteringsjobbet på balkongen i solen så blir det klart genomförbart. Succé!

2 svar to “Kommer ni ihåg CD-Rs?”

  1. Själv så har jag också gått över digitalt… Kör Traktor nu. Håller på att dö av all rippning!!

    • djakilles Says:

      Varför envisas ni house-djs med Traktor? Serato är mera driftsäkert och nu när de har gått ihop med Abelton Live måste det ju vara överlägset. Även för house-djs. Men fett att du har bytt! Skönt att du slipper rippa vinyl som jag…

Kommentera

