Låt mig bertätta om maj-syndromet…

Under de sju åren jag har spelat ute på klubbar (börjar jag bli gammal..?!) har majsyndromet inträffat varje år. Utan undantag. Det är lite mera extremt i Uppsala än i andra städer men gäller ändå ganska generellt. Vad är då majsyndromet?

Det är en tillfällig dipp och senareläggning av utelivet. Orsakerna är många, men kan några viktiga är:
– Sista april och kvalborg är en otroligt intensiv festperiod och folk är lite trötta på det.
– Det är nästan varmt ute. Vilket gör att folk hänger hemma längre.
– Studentskivor och Vårbalen tillfredsställer folks festbehov.
– Folk sparar sig till sommaren / tänker på Beach 2010.

Maj är alltså lite av en pissmånad. Ofta brukar kvällarna ändå komma igång till slut. Men väldigt sent. Så var det igår…

Inget att göra skitlänge och den small det till ordentligt, och sista en och halv timmen var fantastiska! Tack till alla som var där! Så sjukt mycket rap och beats trängdes in på kort tid och jag var faktiskt skitbra måste jag säga. Lite tightare än vanligt.

Nä, ni det är ju skitvarmt och fint idag… Perfekt väder för att låsa in sig i en källare med Professor P och göra musik!

Kommentera

