Kweli var grym. Efterfesten var sjuk.

Jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig från lördagens strappatser, och det är därför det inte har blivit något inlägg än. Men här kommer det:

Konserten med Talib Kweli var grym! Han körde det man ville höra, hade ett bra tempo och ett genomtänkt set. Dessutom var det typ första gången som det var riktigt bra ljud på en hiphop-konsert. Big up till UKK för det! Det enda jag verkligen saknade var att han skulle ha kört sin vers på History med Mos Def, men annars var det skitfett!

Sen bar det av till efterfesten… Och den var om möjligt lite sjukare. Ett riktigt regelrätt kaosgig! Ljudet strulade, folk ramlade in i DJ-båset, spriten flödade – och allt var fantastiskt! Riktigt bra stämning och så tight med folk att fönstren immade igen redan efter någon timme. Mycket kul folk på plats också, så det här måste nog ha varit årets roligaste gig hittills!

Jag snor lite vimmelbilder från UtelivUppsala (plåtade av deras duktiga fotograf Josef Hansson) för att illustrera stämningen (efter kameran på iphone suger) och jag rekommenderar er att gå in och titta på alla bilder HÄR!

Mycket folk utanför.. Typ 15 minuter efter konserten var slut…

Extremt tight DJ-bås. Fördel: man kommer nära publiken och interagerar bra med publiken. Nackdel: gäster ramlar in i en grejer som typ går sönder.

Såg här seriös och fokuserad var tydligen jag när jag spelade.

Mycket folk inne.

Kommentera

