Jätterolig/konstig önskning från i fredags…

Så en norrländsk hiphop-snubbe i rutig skjorta, jeans och basker rullar upp till mig. Han berättar att han kommer från Luleå och att han är från samma område som Zacke och att han känner Movits. Och så frågar han om han får önska en låt..

Kul! tänker jag. Här har vi en snubbe som säkert kommer önska något bra. Så jag ger mitt standardsvar; Du kan ju testa…

Han (då svinbred norrländska): Då vill jag höra Sexy Bitch med Akon.

Jag: Va?!?! Helt chockad av den värdelösa önskningen. Jag trodde ju han var hiphopsnubbe…

Han: Ja, Sexy Bitch med Akon. Den e ju skitfet!

Jag: Nej, jag tycker faktiskt att den är skitdålig.

Han: Nä, men asså man blir ju så taggad av den…

Jag: Nej, tyvärr. Den låten kan du får höra på vilket annat ställe som helst, men inte här.

Han (efter en kort konstpaus där han funderar på vad han ska säga): Dä där är bara image!

Haha! Sjukt roligt! Det är så jag jobbar på min image…

Kommentera

