Battle rap i allmänhet och Slaughterhouse i synnerhet

slaughterhouse-album

”Supergruppen” Slaughterhouse har släppt sin självbetittlade platta för nån vecka sen (självklart läckte plattan tidiare än så). De är släppt lite låtar här och där, men jag har aldrig riktigt fastnat. Mycket för att de envisas med att köra den enklaste formen av ”battle rap”. Det känns så sjukt trött med män i 30årsåldern som rappar som hur jävla bra de är på att rappa i låt efter låt. Men men… Jag gav i alla fall alumbet en chans här i början av veckan och jag måste erkänna att jag blev positivt överraskad. Mest för att jag hade så sjukt låga förväntningar, men ändå… Det är ju fyra högst kompetenta rappare och de har fått tag i helt okej beats, och sen är det bara att ta i utav bara helvette! En aggresvi battle rap-platta är det. Men ganska bra är den. Lyssna på singeln The One här:

Kommentera

