”En väska på vift”

Bild 1

Skitbra gig igår! Det kom visserligen igen väldigt sent (Vad är grejen?! Gå ut tidigare för fasen!) men sen blev det riktigt bra. Mycket kompisar var ute också vilket alltid gör der hela lite roligare. Inga konstigheter alls egentligen, bara bra gig. Vimmelbilder hittar ni på UppsalaVimmel.

Det som var konstigt var det som hände på vägen hem…

En polisbil stannar på gatan framför mig och ut kommer två kvinnliga poliser.
Polisen: Är det där din väska? (jag har en ganska stor svart rullväska med mina DJ-grejer i)
Jag: Öööh… ja.
Polisen: Vad är det i väskan?
Jag: DJ-grejer
Polisen: Har du jobbat ikväll?
Jag: Ja, på Birger Jarl
Polisen: Har du spelat där förut?
Jag: Ja, jag har varit där till och från i tre år
Polisen: Okej, jag tror dig. Det är din väska.
Jag: Jag har en adresslapp med mitt namn som stämmer överrens med mitt legg om du vill kolla..?
Polisen: Nej, det är lugnt. Jag tror dig. Men vi är på jakt efter en väska som är på vift, och din väska stämde överens med beskrivningen.
Jag: Okej.
Polisen: Ja, men då ska vi inte höra dig mera.
Jag: Ingen fara. God natt.

Mycket konstigt! Det var liksom en väska på vift i Uppsala igår natt… Har polisen inget viktigare för sig på en lördagnatt? Det måste vara en sjukt viktigt väska!

Kommentera

