Ack så nödvändiga delar av studion…

Jag har ju visat lite bilder från studion tidigare, men det har mest varit mickbåset och datorn. Igår var jag och Professorn i studion och hängde lite grann – lyssnade på gamla beats och insåg att vi gör bäst hiphop i Sverige typ. Det vanliga alltså… I alla fall så fick jag för mig att jag skulle plåta några andra viktiga delar av stuion också. Så, enjoy:

1Loyalty-loggan i guld på väggen. Den har varit med i lite videos och sånt.


Sture 024Hyllan med gamla 12or. Run DMC, EPMD, Pete Rock & CL Smoot, Kriss Kross och LL Cool J. Klyschigt..? Ja kanske, men ändå soft.


Sture 025Hiphop-väggen i hallen. Inga konstigheter – bara bilder.


Sture 026Öl-kylen. Det går in 6 st 33 cl-burkar. Bra grej! Jag fick den av lite kompisar när jag fyllde 21.


Sture 027Vinylskivorna i hallen. Mycket samplingar blir det…


Sture 028Vinylspelare + mixer. Den där mixern (Ecler HAK-360)  hade jag hemma innan jag köpte min Pioneer 909. Den är  vidrigt bra att scratcha med! Crossfadern är från en annan värld.


Sture 029Tidningsstället – räddar mig från uttråkning när Professorn skriver texter.


Sture 033Det är viktigt att drick mycket när man jobbar! Här är ett urval av drycker som har slunkit ner på senaste tiden.


Sture 032Professorn taggar titeln på våran nya låt. Vi har inte en sida i ett enda block som inte är fyllt med hans tags/klotter/ord. Jobbigt när man behöver skriva nått…


Sture 030Till slut så satte vi ihop ett beatsnippet med beats som har legat och aldrig blivit använda, som egentligen är bra men som vi aldrig kommer göra något på. Våra svenska favoritrappare kommer få en överraskning i sina mails nästa vecka!

6 svar to “Ack så nödvändiga delar av studion…”

  1. Rätt många LP’s att gå igenom. Personligen samplar jag sällan själv, men det händer någon enstaka gång. Ölkylen och hiphop-väggen var höjdare!

  2. Reflektioner på inlägget:
    1; Konstigt att ni har en 12a med EMD?
    2; Varför har jag inte fått någon överaskning på min mail, är jag ingen favorit eller ingen rappare, eller inte svensk?

    • 1. Ja, vi borde naturligtvis ha en 12a med VMP.
      2. Vi skickar inte till trubadurer i den här rundan. Nästa gång kanske.
      3. Lugn nu Brüno!

  3. 3; Hum, en bild på era vuxen-tidningar med bildtexten räddar mig ifrån uttråkning när proffessorn är upptagen?

  4. […] på arslet ur vagnen (eller snarare tid över) för att skicka ut det beatsnippet jag pratade om förut. Några av våra favoritrappare har en beatsnippet i sin inbox. Så nu är det bara att kolla din […]

Kommentera

