Jay Rock – Nya The Game..?

Det är inte ofta det dyker upp en Westcoast-rappare som jag verkligen fastnar för. De västkust-artister jag gillar låter ofta väldigt östkust, typ Evidence… Men Jay Rock är nog det bästa därifrån jag har hört sen The Game slog igenom. Många jämför honom också med just Game, och jag kan hålla med om att de påminner lite om varandra. Den raspiga rösten, pondusen och den brutala ärligheten är det jag verkligen gillar hos båda rapparna. Nu är det ju ganska typiskt att jag ska tipsa om en låt som låter väldig östkust, men kolla in Jay Rock – The Realest här:

Självklart har de också gjort en låt ihop! Lyssna på Jay Rock feat. The Game – California Soul här:

Samlingen kommer från Marlena Shaw – California Soul som jag brukar spela i mina soul-set.

Kommentera

