Ännu mera Blast for the Past!

Jag hittade lite mera bilder från samma tid som jag postade om förra gången, så jag tänkte lägga upp de och kanske skriva några ord…

Dj-battle Grand

Här är en bild där DJ Exzel, jag, DJ Eighth Wonder team-battlade ett lag bestående av Hampus Drake, DJ Ljudas och DJ Too Much på Grand år 2002. Hampus och Ljudas ser ni står till vänster där de står och spanar när vi gör våran grej. Vi hade inga domare till battlet, men jag vill gärna se oss som vinnare av det!

Glappkäft och jag

Här ser ni mig (i lite skön skejtar/Offspring-frilla) bakom rapparen Glappkäft. Vi gjorde riktigt mycket gig ihop i början av 2000-talet, och jag skulle tippa på att den här bilden är tagen på Café Genomfarten typ år 2002. Förmodligen framfördes den legendariska låten ”Tick Tack Tock (Tjaffs gärna)”…

Gig i Odenslund

Här är en bild från ett utomhus-gig i Odinslund (vid domkyrkan i Uppsala) på Kulturnatten 2001 som jag gjorde med Glappkäft, Qlan och Existens. Om året är 2001 så är jag 16 år, och det ser väl ut at kunna stämma… Spana in frillan och den egentryckta Akilles-tischan!

På Grand, och i viss mån också Café Genomfarten, annordnades det otroligt mycket jams och uppträdanden i början av 2000-talet, och jag spelade på alla. Grand var lite som Uppsalas motsvarighet till Kafé 44 på Södermalm men det tog 550 pers och var ofta fullproppat. Jag kommer ihåg första gången jag såg Snook där, och insåg redan då att de skulle ta över Sverige (de hade redan då egensydda overaller som scenkläder!). Andra storheter som har kört där är också Afasi & Filthy (innan de var en officiell duo), Kung Henry, Professor P, Emilia, Pure P, Melinda Wrede, Ayo, Fattaru, Petter, MBMA, Looptroop med flera. Samt massa legendariska Uppsala-rappare och grupper som Kroniskt Sjuk, Spakur, INFO, Ordligan, STG Kollektivet, Censur, Bitch Viking, O’Bang och Sällskapet…

Slut på nostalgitrippen från Uppsala för den här gången!

2 svar to “Ännu mera Blast for the Past!”

  1. shit, ordligan hade jag glömt… en underskattad grupp här i sverige:)

  2. shit! vilka minnen. minns den där spelningen vid odinslund. Det var kul som fan, minns även en gång då jag och dispyten hängde i studion med dig akilles och peldawg!

    en annan klassiker är ju faktiskt låten vi spelade in med pelle.
    Dispyten, Ingo, Lage och Peldawg – Fallerallera

    pizzz!

Kommentera

