Jag överlevde helgen…

Fredagens gig på Snerikes gick okej. Jag hade lite strul med skivspelare i dåligt skick och uppslutningen var ungefär vad man kunde räkna med för en premiär. Men polarna var där och körde sin grej, och jag tror verkligen på den här klubben för framtiden! Det kommer bli en bra höst!

I lördags var det spelledigt och istället var jag på en kompis inflyttningsfest. Sen bar det av ner till Birger vid halv två för att jag ville lyssna på min chef spela plattor. Han heter Per och har spelat skivor i 10-15 år vilket har resulterat i att han är snuskigt tajt… För ett tag sen berättade han om ett gig han gjorde precis när Fugees platta The Score hade kommit ut. Av någon anledning hade han bara fått tag på den på kassett, så han hade en bandspelare inkopplad till en kanal på mixern och spelade Fu-Gee-La från kassettband. Det är fan real! Inget som direkt skulle hända på en klubb idag…

Kommentera

